30 dagars ångerrätt

När du handlar hos LAURIE.se har du 30 dagars ångerrätt då du kan meddela oss att du ångrar köpet och returnera varan till oss. Ångerrätten löper från den dag du har mottagit varan. Om tidsfristen löper ut på en lördag eller annan röd dag förlängs den till följande vardag.

Du får efter mottagandet bara hantera varorna på ett sätt som gör att du kan fastslå varornas art, egenskaper och det sätt som de fungerar på. Det vill säga att varan ska vara i samma skick som när du mottog den om du önskar att använda dig av din ångerrätt.

För att ångerrätten ska gälla måste du på ett otvetydigt sätt meddela oss om att du vill använda den senast 30 dagar efter mottagandet av varan. Om du vill ångra ditt köp kan du använda vår returetikett som bifogas i alla paket som du får från oss. Om denna returetikett används behöver du inte informera oss på annat sätt om att du ångrar ditt köp.

VIKTIGT
Vi förväntar oss att du skickar tillbaka varorna så fort som möjligt efter att du har meddelat oss att du ångrar köpet. Du måste returnera varorna senast 30 dagar efter att du har ångrat ditt köp för att kunna använda din returrätt.

Du ska betala för att använda vår returetikett

På www.laurie.se erbjuder vi att du kan returnera dina oanvända varor inom 30 dagar. Du ska själv betala för returfrakten. Vi drar automatiskt 69 kr från totalbeloppet på din beställning.

Om du vill byta din vara till en annan storlek ska du meddela oss detta på din retursedel. Här noterar du vilken storlek du vi ha i stället. Vi byter den aktuella varan så fort vi fått ditt paket retur. Vi tar förbehåll för att vissa storlekar kan vara slutsålda. Det är gratis att byta mot en annan storlek.

Om du väljer att inte använda returetiketten (och därmed själv står för alla kostnader i samband med försändelsen) ombeds du skicka varorna till: 
COZE AARHUS A/S
Mrk. LAURIE
Langs Skoven 19
8541 Skødstrup
Denmark

Notera: Det går inte att personligen leverera paket på ovanstående adress. Vi tar heller inte emot paket skickade mot postförskott eller liknande.

Bifoga dokumentation för ditt köp samt retursedel vid retur
Du ska bifoga en kopia av orderbekräftelsen eller annan form av dokumentation för ditt köp – till exempel ordernummer.
Utöver det förkortas expeditionstiden om du bifogar en ifylld retursedel som bifogas i paketet när du tar emot varorna.

Återbetalning
Återbetalningsprocessen tar normalt 14 dagar. När vi har genomfört denna process betalar vi tillbaka beloppet med samma betalningsmetod som användes för att betala för ordern. Detta kan ta upp till fem arbetsdagar.
Vi förbehåller oss rätten att genomföra återbetalningen efter att vi har mottagit varorna i retur. 
Återbetalningen sker alltid med samma betalningsmedel som du betalade köpet med vid beställning av varan. Har du till exempel betalat med kort återbetalas hela eller delar av inköpsbeloppet till det betalkort som du använde vid köpet.

Notera: Du kan gå miste om ditt inköpsbelopp, helt eller delvist, om varans värde har minskat på grund av att

  • du har använt varan
  • varan har skadats medan du hade ansvar för den
  • du har hanterat varan på annat sätt än vad som var nödvändigt för att du skulle kunna fastslå varans art, egenskaper och funktioner
  • du inte har följt de begränsningar i ångerrätten som gäller i form av plombering, varutyp m.m.

Reklamation – om det är något fel på varan

Ditt köp omfattas av konsumentlagen. Det betyder att du kan få en bristfällig vara antingen reparerad, utbytt, få pengarna tillbaka eller avdrag på priset beroende på det aktuella fallet. Du har enligt lagen 24 månaders reklamationsrätt.

Det är naturligtvis ett krav att reklamationen är berättigad och att bristen inte har uppstått som följd av en felaktig användning av produkten, normalt slitage eller annat skadebringande beteende.

Du ska kontakta oss inom ”rimlig tid”
Du ska reklamera inom ”rimlig tid” efter att du har upptäckt bristen hos varan. Vi rekommenderar att du reklamerar så fort som möjligt, och inom 2 månader efter att felet upptäcktes.

Du kan reklamera genom att kontakta oss via mail till customercare@laurie.dk eller telefon +45 35 30 10 91


För att vi ska kunna bedöma din reklamation vill vi be dig om följande:
1. Skicka oss en kort beskrivning av skadan eller defekten. Notera vänligen att du bör kontakta vår kundservice så fort du upptäcker defekten.
2. För att dokumentera defekten ska du tillsammans med beskrivningen skicka 3-5 bilder.
Defekten ska framgå tydligt på bilderna. Utöver detta ska du se till att dina foton visar hela produkten – både fram- och baksida.
3. Skicka bilderna samt en kort beskrivning i mail till customercare@laurie.dk
4. Upplys vänligen vilket ordernummer varan är köpt på – eller bifoga en kopia av orderbekräftelse/kvitto.
5. När vi har tagit emot dina bilder behandlar vi din reklamation så fort som möjligt.

I den händelse att du behöver returnera vara/or i en reklamationssak skickar LAURIE.se en förbetald returetikett som ska användas. Om du väljer att inte använda den förbetalda returetiketten (och därmed själv står för alla omkostnader förknippade med försändelsen) ombeds du skicka varorna till:
COZE AARHUS A/S
Mrk.: LAURIE
Langs Skoven 19
8541 Skødstrup
Denmark

Notera: Det går inte att personligen leverera paket på ovanstående adress. Vi tar heller inte emot paket skickade mot postförskott eller liknande.