BEHÖVS HJÄLP?
VANLIGA FRÅGOR
Våra experter hjälper dig här med de vanligaste frågorna om våra produkter.
Hitta ditt svar här.
INNAN KÖP
När du trycker på "GÅ TIL KASSAN" kommer du att bli ombedd att ange dina uppgifter. När dina uppgifter är inmatade kan du välja vilken leverans du vill ha och slutligen kan du välja att antingen betala med Kreditkort, SWISH eller Klarna.
Om du vill ta bort något från din korg kan du klicka på korgen i högra hörnet för att se vilka varor som finns i korgen. Du tar bort en vara ur varukorgen genom att trycka på "Ta bort", som står skrivet i grått till höger om produkten
Du beställer på LAURIE.SE genom att välja önskad vara. När du har klickat på varan och valt önskad färg och storlek kan du klicka på den svarta stapeln där det står "lägg i varukorgen". Din varukorg kommer då att dyka upp på höger sida av skärmen och du kan nu välja "gå till kassan" eller helt enkelt följa webbshoppens instruktioner.
Du beställer på LAURIE.SE genom att välja önskad vara. När du har klickat på varan och valt önskad färg och storlek kan du klicka på den svarta stapeln där det står "lägg i varukorgen". Din varukorg kommer då att dyka upp på höger sida av skärmen och du kan nu välja "gå till kassan" eller helt enkelt följa webbshoppens instruktioner.
Det finns ingen LAURIE-butik men LAURIE finns i fysiska butiker då vi har samarbeten med olika återförsäljare över hela landet. Du hittar alla återförsäljare nära dig här: Hitta din lokala LAURIE-återförsäljare här:
Du kan hitta din närmaste LAURIE-återförsäljare genom att följa denna länk och ange postnumret eller orten du vill besöka en återförsäljare i närheten av: Hitta din lokala LAURIE-återförsäljare här:
Tyvärr kan vi inte göra en beställning för din räkning. Du måste själv lägga beställningen men vi hjälper gärna till om du har frågor om hur.
Om du vill lösa in din rabattkod eller använda ett presentkort görs detta när du kommer till betalningen av din vara. Din rabattkod skrivs in i fältet "Rabattkod", varefter totalpriset på din beställning justeras.
Vissa stilar kommer tillbaka i lager efter att de blivit slutsålda, men detta gäller inte alla våra varor. Om du är osäker på om en vara kommer att finnas i lager igen är du varmt välkommen att kontakta vår kundtjänst som gör sitt bästa för att hjälpa dig.
Du kan kontakta kundtjänst på customercare@laurie.dk eller +45 87 45 40 01
Det är möjligt att köpa ett presentkort på LAURIE.dk. Presentkortet kan användas på webbshoppen och finns via denna länk: LAURIE presentkort:
https://www.laurie.se/products/laurie-presentkort
EFTER KÖP
Det kan ibland bli en försening i bekräftelsemailet, så vänta minst en halvtimme. Det kan också hända att e-postmeddelanden hamnar i mappen SPAM/SKREP hos din e-postleverantör. Om du fortfarande inte får ditt bekräftelsemail kan vi kontrollera om din beställning har gått igenom.
Kontakta oss på customercare@laurie.dk eller på telefon +45 87 45 40 01 så kan vi ta en närmare titt.
HEMLEVERANS
Har du beställt hemleverans får du din vara inom 1-3 arbetsdagar, och du meddelas via SMS eller e-post när den har levererats. Du hittar den med största sannolikhet på din dörrhandtag, om inte speditören bedömt att den inte kan hänga där och har levererat den till en paketbutik istället. I så fall kommer du också att meddelas.
PAKET BUTIK
Om du har beställt leverans till en paketbutik eller leverans till en företagsadress tar det 1-2 dagar innan det levereras. Det beror på hur upptagen speditören är vid tidpunkten för din beställning. T.ex. kring jul, Black Friday och andra speciella dagar kan det bli förseningar hos speditörerna på grund av upptagen.
Har du inte fått din beställning efter tre arbetsdagar, kontakta oss så undersöker vi var ditt paket är till dig. Du kan kontakta kundtjänst via e-post; customercare@laurie.dk eller telefon; +45 87 45 40 01.
PostNord står för alla leveranser – oavsett om du väljer hemleverans, paketbutik eller leverans till företagsadress.
När ditt paket skickas från vårt lager får du ett mail angående leverans med en länk till track & trace. Via denna länk kan du se en beräknad leveranstid för ditt paket samt var och när ditt paket ska skannas så att du kan hålla ett öga på försändelsen.
Om du vill avbryta din beställning, vänligen kontakta vår kundtjänst så snart som möjligt. Vår kundtjänst har ett litet fönster från det att din beställning görs där de kan annullera din beställning. Om beställningen inte kan avbrytas på grund av att tidsfönstret har överskridits måste du skicka tillbaka varan till oss igen om du ändå vill avbryta.
Du kan kontakta kundtjänst på
Telefon: +45 87 45 40 01
Måndag-fredag mellan 10.00 - 12.00 och 12.30 - 15.00
Om du vill ändra din beställning måste du kontakta vår kundtjänst så snart som möjligt. Vår kundtjänst har ett litet fönster från det att din beställning görs, där de kan göra ändringar i din beställning. Vår kundtjänst har möjlighet att ändra storlek på varan, men kan tyvärr inte ändra något annat i din beställning.
Du kan kontakta kundtjänst på
Telefon: +45 87 45 40 01
Måndag-fredag mellan 10.00 - 12.00 och 12.30 - 15.00
RETURER & KLAGOMÅL
Du återkommer genom att registrera din retur online i vår returportal. När du har registrerat din retur i returportalen kan du skicka ditt returpaket till oss genom att använda returetiketten som följde med paketet.
Observera att det kostar 69 SEK att använda vår returetikett. Vid retur ansvarar du själv för att skaffa dokumentation på att paketet har levererats till en paketbutik eller ett postkontor.
Ja. Om du vill returnera varan måste du registrera den i vår returportal. Vi drar av 69 SEK från totalbeloppet när vi tar emot din retur.
Det är gratis att byta mot en annan storlek.
När du handlar hos LAURIE har du 30 dagars ångerrätt.
Kontakta oss på customercare@laurie.dk eller per telefon: +45 87 45 40 01 så hittar vi en lösning.
Du kan kontakta kundtjänst måndag-fredag mellan 10.00 - 12.00 och 12.30 - 15.00.
Om du vill klaga på en produkt måste du skicka ditt klagomål i ett mejl till vår kundtjänst. I ditt mejl måste vi be dig att inkludera en bild på reklamationen, ditt ordernummer samt varans stilnummer och PO-nummer. Både stilnummer och PO-nummer finns på den lilla etiketten med tvättråd. Du kan skicka din e-post till customercare@laurie.dk
Observera att du inte kan annonsera över produkter som har köpts från någon av våra återförsäljare – i dessa fall måste du annonsera direkt med återförsäljaren som du köpte produkten från.
PASSFORM & STORLEK
Vi har gjort det superenkelt att hitta exakt den byxmodell som matchar dina personliga preferenser och kroppsform. Se vår guide för att passa här.
Se mer i vår storleksguide här
Eller kontakta oss på +45 87 45 40 01 eller customercare@laurie.dk om du behöver vägledning för din storlek.
ÖVRIGT
Om du vill avregistrera dig från LAURIEs nyhetsbrev kan du klicka på "avsluta prenumeration" längst ner i ditt senaste mejl från LAURIE.
Om detta orsakar dig komplikationer kan du kontakta vår kundtjänst via e-post; customercare@laurie.dk eller telefon; +45 87 45 40 01