De vanligaste frågorna - FAQ
Lästid: 5 minuter l FAQ
Våra experter hjälper dig här med de vanligaste frågorna om våra produkter. Hitta ditt svar här.
Har du beställt hemleverans får du din vara inom 2-3 arbetsdagar, och du får ett meddelande via SMS eller e-post när den har levererats. Du hittar den med största sannolikhet på din dörrhandtag, om inte speditören bedömt att den inte kan hänga där och har levererat den till en paketbutik istället. I så fall får du även besked.Om du har beställt leverans till paketbutik eller leverans till företagsadress tar det 2-3 arbetsdagar innan det levereras. Det beror på hur upptagen speditören är vid tidpunkten för din beställning. Till exempel kring jul, Black Friday och andra speciella dagar kan det bli förseningar hos speditörerna på grund av upptagen. Om du inte fått din beställning efter tre arbetsdagar, kontakta oss så undersöker vi var ditt paket är till dig.
När du trycker på "fortsätt till kassan" kommer du att bli ombedd att ange dina uppgifter. När dina uppgifter har matats in kan du välja vilken leverans du vill ha och slutligen kan du välja att antingen betala med Quickpay, MobilePay eller Klarna. Om du betalar med QuickPay måste du använda ditt kreditkort och ange relevant information.
Från Danmark så skickas beställningen med Postnord. Postnord ansvarar för leverans till paketbutik.
Från det att du beställer din vara i webshopen räknar vi med en leveranstid på 2-3 dagar. Om du upplever längre leveranstid för din vara är du välkommen att kontakta vår kundtjänst som gör sitt bästa för att hjälpa till att hitta ditt paket. Du kan kontakta kundtjänst via e-post; customercare@laurie.dk eller telefon; +45 87 45 40 01.
När ditt paket skickas från vårt lager får du ett mail angående leverans med en länk till track & trace. Via denna länk kan du se en beräknad leveranstid för ditt paket samt var och när ditt paket ska skannas så att du kan hålla ett öga på försändelsen.
Du använder helt enkelt den returetiketten som du fick med varan. Vid retur ansvarar du för att skaffa dokumentation på att paketet har levererats till en paketbutik eller ett postkontor. Observera att det kostar 69 SEK att använda vår returetikett.
Ja. Vi drar 69 SEK från totalbeloppet när vi har mottagit ditt paket. Det är gratis att byta mot en annan storlek.
Om du vill avbryta din beställning, vänligen kontakta vår kundtjänst så snart som möjligt. Vår kundtjänst har ett litet fönster från det att din beställning görs där de kan annullera din beställning. Om beställningen inte kan avbokas på grund av att tidsfönstret har överskridits kan vi givetvis alltid göra en återbetalning på din beställning.
Om du vill ändra din beställning måste du kontakta vår kundtjänst så snart som möjligt. Vår kundtjänst har ett litet fönster från det att din beställning görs, där de kan göra ändringar i din beställning. Vår kundtjänst har möjlighet att ändra storlek på varan, men kan tyvärr inte ändra något annat i din beställning.
Kontakta oss på customercare@laurie.dk eller per telefon: +45 35 30 10 91 så hittar vi en lösning.
Om du vill ta bort något från din korg kan du klicka på korgen i högra hörnet för att se vilka varor som finns i korgen. Du tar bort en vara ur varukorgen genom att trycka på "Ta bort", som står skrivet i grått till höger om produkten
Du beställer på LAURIE.se genom att välja din önskade produkt. När du har klickat på varan och valt önskad färg och storlek kan du klicka på den svarta stapeln där det står "lägg i varukorgen". Din varukorg kommer då att dyka upp på höger sida av skärmen och du kan nu välja "gå till kassan" eller helt enkelt följa webbshoppens instruktioner.
Tyvärr kan vi inte göra en beställning för din räkning. Du måste lägga beställningen själv, men vi hjälper gärna till om du har några frågor om hur.
När du handlar hos LAURIE har du 30 dagars ångerrätt. Du kan läsa mer om din returrätt via denna länk: Återbetalningspolicy
Det finns ingen LAURIE-butik men LAURIE finns i fysiska butiker då vi har samarbeten med olika återförsäljare över hela landet. Du hittar alla återförsäljare nära dig här: Hitta din lokala LAURIE-återförsäljare här
Du kan hitta din närmaste LAURIE-återförsäljare genom att följa denna länk och ange postnumret eller orten du vill besöka en återförsäljare i närheten av: Hitta din lokala LAURIE-återförsäljare här
Vi har gjort det superenkelt att hitta exakt den byxmodell som matchar dina personliga preferenser och kroppsform. Ta bara 2 minuter på att göra vårt personlighetstest och få svaret på vilken typ av byxa vi skulle rekommendera för dig! Start testen her
Kontakta oss på customercare@laurie.dk om du behöver vägledning om din storlek. Se mer i vår storleksguide här
Det kan ibland bli en försening i bekräftelsemailet, så vänta minst en halvtimme. Det kan också hända att e-postmeddelanden hamnar i mappen SPAM/SKREP hos din e-postleverantör. Om du fortfarande inte får ditt bekräftelsemail kan vi kontrollera om din beställning har gått igenom. Kontakta oss på customercare@laurie.dk eller på telefon +45 35 30 10 91 så kan vi ta en närmare titt.
Om du vill lösa in din rabattkod görs detta när du kommer till betalningen av din vara. Din rabattkod skrivs in i fältet "Rabattkod", varefter totalpriset på din beställning justeras.
Vissa stilar kommer tillbaka i lager efter att de blivit slutsålda, men detta gäller inte alla våra varor. Om du är osäker på om en vara kommer att finnas i lager igen är du varmt välkommen att kontakta vår kundtjänst som gör sitt bästa för att hjälpa dig. Du kan kontakta kundtjänst via e-post; customercare@laurie.dk eller telefon; +45 35 30 10 91
Om du vill klaga på en produkt måste du skicka ditt klagomål i ett mejl till vår kundtjänst. I ditt mejl måste vi be dig att inkludera en bild på reklamationen, ditt ordernummer samt varans stilnummer och PO-nummer. Både stilnummer och PO-nummer finns på den lilla etiketten med tvättråd. Du kan skicka din e-post till; customercare@laurie.dk Observera att du inte kan annonsera produkter som har köpts från någon av våra återförsäljare - i dessa fall måste du annonsera direkt med återförsäljaren du köpte produkten från.
Det är möjligt att köpa ett presentkort på LAURIE.se. Presentkortet kan användas i webbshoppen och finns via denna länk: LAURIE Presentkort
Om du vill avregistrera dig från LAURIEs nyhetsbrev kan du klicka på "avsluta prenumeration" längst ner i ditt senaste mejl från LAURIE. Om detta orsakar dig komplikationer kan du kontakta vår kundtjänst via e-post; customercare@laurie.dk eller telefon; +45 35 30 10 91