Hoppa till innehållet

Varukorg

Din varukorg är tom

Allmänt

Följande köpvillkor är anpassade för internetförsäljning på www.LAURIE.se och är gällande för privatkunder som är 18 år fyllda och bosatta i Sverige.

Information om företaget
COZE AARHUS A/S
Langs Skoven 19
8541 Skødstrup
Danmark
Momsnummer: DK14332340

Beställning

En beställning hos LAURIE kan göras enkelt och säkert i webbshoppen och du bekräftar din beställning när du genomfört sista steget i kassan, alltså när du klickat på ”Genomför beställning”.
I samband med detta steg blir du också ansvarig för att betala din beställning.
Du kommer att motta ett e-mail från LAURIE med din orderbekräftelse strax efter genomförd beställning som innehåller viktig information som ska sparas.

Ändra din i beställning
Efter att du har lagt din beställning hos LAURIE är det inte möjligt att ändra den. Uppstår problem eller funderingar är du alltid välkommen att kontakta kundservice på customercare@laurie.dk eller ringa +45 87 45 40 01.

Skulle din beställning hos LAURIE av något skäl inte kunna genomföras kommer du som kund hos LAURIE bli kontaktad av vårt kundserviceteam.

Priser och avgifter

Alla priser är angivna i SEK och inklusive 25% moms.
Avgifter för frakt och betalning kan tillkomma, läs mer under avsnitt Betalning och Leverans.
Erbjudanden och kampanjer som marknadsförs på LauRies hemsida gäller så långt lagret räcker om inga andra villkor redovisas i anslutning till erbjudandet.

Betalning

Klarna Fakturabetalning 
Med fakturabetalning får du hem dina varor innan du betalar och behöver aldrig ge ut din kortinformation.
Vid betalning med faktura är betalningstiden 14 dagar från den dag då varorna skickas från oss. För att kunna betala med faktura kräver vår betalningspartner ditt personnummer för att göra en kreditbedömning samt att din beställning skickas till din folkbokföringsadress. 
Här kan du läsa Klarnas villkor till fakturabetalningar.

Det tillkommer ingen fakturaavgift om 29 SEK du väljer att betala med Klarna Faktura. Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift och en dröjsmålsränta efter Klarnas regler och standardavgifter. Om betalning efter detta fortfarande inte sker överlämnas ärendet för inkassohantering och extra kostnader kan tillkomma.

Klarna Delbetalning
Du har även möjlighet för att välja Klarna delbetalning och Klarna Konto. Precis som när du köper med vanlig faktura får du varorna innan du betalar. Du kan välja att dela din betalning på 6, 12 eller 24 månader. Klarna Konto delar upp dina fakturor så du endast mottar en faktura varje månad, där alla Klarnafakturor du handlat för den senaste månaden är samlade. Här kan du läsa Klarnas delbetalningsvillkor och här kan du läsa Klarna Konto-villkor.

Kortbetalning
På LAURIEs webbshopp kan du betala med betal- och kreditkort. Kortbetalningar görs krypterat genom vår betalningspartner Altapay. Du debiteras när din beställning skickas från vårt lager.

Vi tar emot följande kort:
VISA 
MasterCard  

Leverans

Din beställning skickas med PostNord och levereras med Schenker till närmsta utlämningsställe.
Beställningar gjorda under helger och helgdagar skickas som regel nästkommande vardag. 

Leveranstid
Vår normala leveranstid är 2–3 arbetsdagar efter din order har skickats. När din order hos LAURIE har packats och skickats kommer du motta en spårningslänk för att enkelt kunna spåra din försändelse. Om det uppstår problem med din leverans kommer LAURIE att kontakta dig.

Fraktkostnad
En fraktavgift på 49 SEK inklusive moms tillkommer på alla beställningar. 

Ej mottagen vara
Om leveransen inte överensstämmer med informationen som står på din orderbekräftelse ber vi dig kontakta kundservice på customercare@laurie.dk eller per telefon +45 87 45 40 01. Vi kommer att undersöka ärendet så snabbt som möjligt och om det har inträffat ett fel så skickar vi rätt produkt eller återbetalar beloppet, beroende på vad som avtalas och är möjligt. Eventuell returfrakt och frakten för en ny vara betalas inte av kunden i detta sammanhang.

Leveransförsening
Om det uppstår en leveransförsening som har väsentlig betydelse för dig som kund har du rätt att häva avtalet utan kostnad. Om det uppstår en försening utom LAURIEs kontroll kan inte LAURIE anses som ansvariga för det och heller inte bli skyldiga till skadestånd eller kompensation, om det inte speciellt avtalats mellan parterna eller som en bestämmelse från tvingande lag.

Transportskada- och risk
LAURIE ansvarar för din beställning tills du fysiskt har mottagit den. Om du mottar din beställning med tydliga skador på emballage och/eller produkter ber vi dig att så snabbt som möjligt utan onödig försening kontakta kundservice på customercare@laurie.dk eller per telefon +45 87 45 40 01. Likaså är det du som kund som ansvarar för paketet och produkterna i tillfälle av att du skickar varor i retur. Vi rekommenderar därför att du väljer ett fraktsätt som kan spåras.

Retur

Du ska betala för att använda vår returetikett

På www.laurie.se erbjuder vi att du kan returnera dina oanvända varor inom 30 dagar. Du ska själv betala för returfrakten. Vi drar automatiskt 69 kr från totalbeloppet på din beställning.

Om du vill byta din vara till en annan storlek ska du meddela oss detta. Här noterar du vilken storlek du vi ha i stället. Vi byter den aktuella varan så fort vi fått ditt paket retur. Vi tar förbehåll för att vissa storlekar kan vara slutsålda. Det är gratis att byta mot en annan storlek.

VI HAR INFÖRT ETT NYTT RETURFÖRFARANDE. Registrera din retur online.

Steg 1: Logga in på returportalen med din e-postadress och ditt ordernummer. Du hittar returportalen här: www.laurie.se/pages/returportal

Steg 2: Välj den eller de produkter du vill skicka tillbaka eller byta och ange orsaken till returen. Om du vill byta till en annan storlek ska du skriva i kommentarsfältet vilken storlek du vill byta till.

Steg 3: Bekräfta sedan om du vill ha pengarna tillbaka eller om du vill byta mot en annan storlek.

Steg 4: Klicka på ”Returnera varan”. Din retur är nu registrerad och du kan sätta returetiketten utanpå paketet och lämna in det hos ditt närmaste PostNord ombud-eller paketbox.

Du hittar ditt närmaste PostNord ombud eller paketbox här: https://www.postnord.se/vara-verktyg/sok-brevlada-eller-servicestalle#3.45/63.94/15.25 

Gåvor
Observera att gåvor som erhållits i samband med ditt köp också ska returneras om du väljer att returnera hela din beställning till oss. Returnerar du inte gåvan tillsammans med ditt köp, kommer värdet av gåvan att dras av från returbeloppet. Var alltid uppmärksam på villkoren för den aktuella kampanjen.

Om du mottar en gave eller premie i forbindelse med et kjøp eller en giveaway, är det tyvärr inte möjligt att byta den mot andra varianter, och den kan inte heller växlas till pengar eller ett presentkort.


Återbetalning
Återbetalningsprocessen tar normalt 14 dagar. När vi har genomfört denna process betalar vi tillbaka beloppet med samma betalningsmetod som användes för att betala för ordern. Detta kan ta upp till fem arbetsdagar.
Vi förbehåller oss rätten att genomföra återbetalningen efter att vi har mottagit varorna i retur. 
Återbetalningen sker alltid med samma betalningsmedel som du betalade köpet med vid beställning av varan. Har du till exempel betalat med kort återbetalas hela eller delar av inköpsbeloppet till det betalkort som du använde vid köpet.

Notera: Du kan gå miste om ditt inköpsbelopp, helt eller delvist, om varans värde har minskat på grund av att

  • du har använt varan
  • varan har skadats medan du hade ansvar för den
  • du har hanterat varan på annat sätt än vad som var nödvändigt för att du skulle kunna fastslå varans art, egenskaper och funktioner
du inte har följt de begränsningar i ångerrätten som gäller i form av plombering, varutyp m.m.

Är det en reklamation?

Kontakta kundtjänst på customercare@laurie.dk och skicka oss ditt ordernummer tillsammans med en bild och beskrivning av felet. Vi evaluerar din reklamation så snart som möjligt.

Notera: Det går inte att personligen leverera paket på ovanstående adress. Vi tar heller inte emot paket skickade mot postförskott eller liknande.

För att vi ska kunna bedöma din reklamation vill vi be dig om följande:
1. Skicka oss en kort beskrivning av skadan eller defekten. Notera vänligen att du bör kontakta vår kundservice så fort du upptäcker defekten.
2. För att dokumentera defekten ska du tillsammans med beskrivningen skicka 3-5 bilder.
Defekten ska framgå tydligt på bilderna. Utöver detta ska du se till att dina foton visar hela produkten – både fram- och baksida.
3. Skicka bilderna samt en kort beskrivning i mail till customercare@laurie.dk

4. Upplys vänligen vilket ordernummer varan är köpt på – eller bifoga en kopia av orderbekräftelse/kvitto.
5. När vi har tagit emot dina bilder behandlar vi din reklamation så fort som möjligt.

Du kan skicka in ett klagomål över en produkt du har köpt hos oss till Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan skicka ditt klagomål till Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus.

I den händelse att du behöver returnera vara/or i en reklamationssak skickar LAURIE.se en förbetald returetikett som ska användas. Om du väljer att inte använda den förbetalda returetiketten (och därmed själv står för alla omkostnader förknippade med försändelsen) ombeds du skicka varorna till:

COZE AARHUS A/S
Mrk. LAURIE
Langs Skoven 19,
8541 Skødstrup
Danmark

Notera: Det går inte att personligen leverera paket på ovanstående adress. Vi tar heller inte emot paket skickade mot postförskott eller liknande.

Förbehåll

LAURIE tar i förbehåll för att kunna häva avtalet utan att kunna krävas på kompensation, om kunden har handlat i ond tro, på grund av felaktigheter i www.LAURIE.se som kunden känt till eller borde ha insett var felaktigt. Detta inkluderar felaktiga uppgifter om pris eller kvantitet.

Om det uppgår skillnader i uppgifter mellan www.Laurie.se och andra publikationer har de uppgifter som uppges här på www.LAURIE.se företräde.

Force Majeure

LAURIE har rätt att inte uppfylla sina skyldigheter i detta avtal i händelse av omständigheter som är utanför LAURIEs kontroll eller som vi inte kunnat förutse eller övervinna. Detta gäller bl.a. myndigheters åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, arbetsmarknadskonflikt, krig eller krigsfara, blockad, brand, explosion, översvämning, naturkatastrof eller olyckshändelse av större omfattning. 
 

Cookies

Samtlig information som publiceras på www.LAURIE.se är i uteslutande informativt syfte för att besökare ska kunna använda sig av hemsidan. När en användare besöker en hemsida sparas filer ner på besökaren dator, så kallade cookies. På www.LAURIE.se används följande cookiefiler:
Session cookies som endast sparas temporärt på besökarens dator för hemsidan ska kunna användas utan problem. När besökaren stänger ner sin webbläsare raderas också sparande session cookies.

Persistent cookies: dessa cookies sparas på besökarens dator och är bestående. Persistent cookies används bland annat för att identifiera en återkommande besökare och ibland även som underlag till statistikprogram.

Opt-in: På webbplatsen har du som besökare alltid rätten att så fort som du besöker vår hemsida välja om du vill att cookies ska kunna sparas ner på din dator. Du väljer att tacka ja till detta genom att fortsätta använda hemsidan när du gått in på den och meddelandet visat sig.

Drifts- och optimeringscookies: Dessa används för driften av webbplatsen. Det kan t.ex. vara för att få statistik på antalet besökande eller annan information till analys. De används också i samband med frågeformulär. Dessa cookies kan samla in uppgifter som kan tillskrivas användaren. 

Marketing cookies: Dessa cookies används till anonym tracking på hemsidor och för att bygga upp profiler som visar vilka sökningar varje användare har gjort och vilka sidor de besökt. Dessa cookies kan lagra data som identifierar användaren eller innehåller specifik information om användaren. 

Facebook cookies: Dessa används till att visa en "gilla" knapp och information om vilka av dina Facebook-vänner som gillar sidan. Facebook ger vidare tillgång till ett verktyg för statistik, kallat Facebook Insights, som visar information kring användning av Facebook.

Vi använder Google Analytics för att analysera hur besökarna använder hemsidan. De uppgifter som samlas in om din användning, så som trafikdata och IP-adress, skickas och sparas på Googles servrar i USA. Här kan du välja bort cookies från Google Analytics: http://tools.google.com/dlpage/gaoptout.

Här kan du se en komplett lista på alla specifika cookies som används på www.LAURIE.se och dess undersidor.

Blockera cookies
Du kan alltid blockera cookies på din dator genom att ändra inställningarna i din webbläsare. Du hittar dessa inställningar på olika ställen beroende på vilken webbläsare du använder. Dock ska du tänka på att många funktioner och tjänster inte kommer fungera om du blockerar cookies, då hemsidan kräver att du tillåter cookies för att alla dess funktioner ska fungera. 

Radera cookies
Cookies som du tidigare har accepterat kan lätt tas bort. Om du använder en PC med en nyare webbläsare, kan du enkelt radera cookies genom att använda kortkommandon: Ctrl + Skift + Delete
Fungerar kortkommandot inte, och/eller du använder en MAC, ska du starta med att ta reda på vilken webbläsare du använder och sedan klicka på den relevanta länken som guidar dig igenom hur du raderar cookies.
- Opera
Har du några frågor eller funderingar gällande cookies på Laurie.se är du varmt välkommen att kontakta oss.

Övrigt

Immaterialrätt, logotyper och varumärken
Samtliga material som publiceras på www.LAURIE.se, detta inkluderar logotyper, programvara, varumärken, text och bild är skyddat enligt immaterialrätten. Det innebär att inget material får kopieras, användas eller överföras till tredje part utan tillåtelse från innehavaren av rättigheterna. Eventuella överträdelser beivras.

Färgåtergivning på produktbilder 
Vi kan inte garantera att färgåtergivningen överensstämmer med produkters fysiska färger, då färgåtergivningen beror på olika skärmars inställningar.

Tvist
Tvist mellan LAURIE och kunder prövas vid den domstol som följer av tvingande lagstiftning. I det fall ett ärende prövas av Allmänna reklamationsnämnden kommer LAURIE att följa nämndens beslut. Om du vill upprätta ett ärende kan du kontakta ARN på: Allmänna reklamationsnämnden, Box 174, 101 23 Stockholm eller www.arn.se. Du kan också upprätta ett ärende via EU-kommissionens onlineportal för tvistlösning: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.